mandag 23. januar 2012

Min teori



Ingen får svar på at sånn skal det være og sånn skal det være, jeg tror på at mennesker har en fri vilje til og bestemme for sitt eget liv, ta til eksempel meg, jeg har ekstreme sterke meninger, og gir meg ikke før jeg har vunnet en diskusjon, til tross for at jeg hater og diskutere, diskutere er unødvendig, det ender som oftes opp i krangler, ifølge meg.. jeg hater for eksempel at folk siterer meg som at jeg misstolker ting eller misforstår, altså en og samme ting, noe som ikke stremmer overhodet. Jeg har hørt den kommentaren så mange ganger at jeg rett og slett går lei av det!!

Jeg har sterke meninger om det meste, men så respekterer jeg andres meninger, tro, livssyn eller hva enn det måtte være, jeg er kristen. Jeg er stolt av troa mi, og står på mitt, men jeg tror på at folk skal ha en fri vilje, så uansett hva de velger og tro på eller hvilken vei de velger og gå er helt opp til dem selv, sånn er det bare.

Jeg er bare meg, im just me, sånn er det bare, jeg velger og stå for egne meninger, egne håp, eget liv, jeg har mine uvaner, jeg har mine feil. Sånn er det med oss alle!!

Jeg går ikke i kirka, selvom jeg da er kristen, men det er fordi jeg enda ikke har funnet den kirka jeg føler jeg kan passe inn i hundre prosent, altså det er så mange forskjellige kirke samfunn i Norge, og egentlig hele verden, men når dette gjelder, velger jeg da og tenke på Norge, det samme gjelder politikk, enda det er vidt to forskjellige ting, men man stemmer tross alt på hvilke verdier man selv setter pris på og hvilke meninger da man selv har, derfor er det så flott at vi har et anonymt valg, med mindre noen da går fram med hvilket parti de stemte , det er da tross alt helt opp til de selv. Jeg er tileksempel medlem av AP, og det er jeg stolt av, jeg er ikke sånn kjempe aktiv, men jeg har egne meninger som jeg føler jeg kan stå for hundre prosent, og det partiet som da står nærmest mine meninger er AP. Så det jeg ville frem til er at jeg har egne meninger når det gjelder kristen tro, altså jeg er veldig sånn, jeg vil finne ut, hvem er jeg som person, kan jeg kalle meg noe bestemt kristen, eller er jeg bare kristen? jeg velger da og gå for sist nevnte.

Mange vil kanskje mene at det er feil av meg og ikke gå i kirka, men det får være helt opp til dem og mene, altså jeg står på mitt og jeg har ikke enda funnet den kirka jeg føler jeg kan gå i ut ifra mine meninger mener jeg har, jeg er en veldig rolig person når det kommer til mange ting, også når det gjelder den kristne tro, jeg er ikke den som da hopper og sånt, men allikevel respekterer jeg fullt og helt de som vil det og føler det er riktig for de, men jeg velger og være en litt mer anonym person, i altså de fleste sammenhenger, fordi jeg rett og slett hater oppmerksomhet og prøver og unngå det mest mulig.

Egentlig vet jeg ikke hva jeg skal frem til her, annet enn at jeg er ekstremt opptatt av forskjellige meninger, temaer, ting jeg brenner for også videre.

Ta for eksempel Israel, det brenner jeg for, men det er så provoserende for mange, de fleste egentlig, så velger og ikke utale meg mer om den saken RIKTIG ENDA, kommer nok et innlegg etterhvert.

Jeg er for dyrets rettigheter, hater urettferdighet, elendighet, krig og alt som kan og er i kategorien ondskap.

Jeg hater janteloven, og skulle ønske det ikke fantes her i Norge, egentlig er det mye, som for eksempel regnskogen, pandaer, løver, utryddnings dyr, jakt til en viss grad osv.. altså det jeg tenker med en viss grad er at hvis man ikke skyter da dyr så blir de for mange, men samtidig skal ikke et dyr lide, og et dyr skal ikke bli et utryddningsdyr , art, whatever, så denne saken er ganske omfattende, jeg har selv prøvd og vært vegetarianer, ikke det at det gikk så bra akkurat hehe..

Altså det er en ting jeg vil frem til og det er flere ting, og det er da at mennesker har en fri vilje, vi skal kunne respektere hverandres meninger, vi skal kunne stå for de, vi skal kunne være mennesker, leve som mennesker, leve det livet vi ønsker selv, vi kan feile så mange ganger vi vil for så og reise oss opp igjen og gjøre de tingene vi føler er riktige for oss selv.

Det er så mye tanker som surrer i hodet mitt hele tiden, det er det på en måte som gjør at jeg vil blogge, for og få ut diverse, om det er agresjon, glede, tristhet, forskjellige ting som mennesker tenker på, blant annet meg, vi er mennesker alle, og det er jo klart vi tenker, vi har drømmer, vi har mareritt og i det hele tatt, vi er alle forskjellige og unike, vi skal elske oss selv og vår neste, hat fører bare til ondskap, vi skal respektere hverandre, og vi skal kunne hjelpe de som trenger det.

Blogges